torsdagen den 12 mars-antikens grekland+mitt handiikapp

halli hallu ! idag har jag varit i skolan. på so lektionen pratade vi om de små tater skterna vi kanske ska göra om antikens grekland. men då gäller det att alla ställer upp som antingen : biroller statister eller scen skapare. vissa killar ville iallafall vara med. jag ska skriva manus till Iliaden och odysseén.det ska bli sköj! efter skolan kom jag hem och åt våfflor med mamma och syrran (www.frokenbengtsson.blogg.se).kvart i fyra cyklade jag till sjukgymnastiken för min skada i arm bågen, okej det är väll lika bra för er som inte känner mig att få veta vad sm hände långfredagen i frösakull år 2005.

Min skada

år 2005g på påsken flyttade vi ut tillfälligt till vår stuga i frösakull. vi hade haft våran studsmatta i 2 eller ett år. vi satte upp den på eftermiddagen på lång fredagen. jag och min syrra som var truppgymnaster (hon är det fortfarande) började hoppa som kor på vårbbete. min syrra somn är 3 år äldre än vad jag är skulle lära miig att gör fri volt och en halv skruv. efersom vi ville ha lite mer fart så vi ställde ett tripp trapp stege som gick 3 m över marken. när jag skulle ta fart från stegen tvekade jag lite men josse puffade poå mig och sa att jag klarar detta . men icke. när jag skulle hoppa kom jag för långt fram på matta och jag flög fram jag kommer fortfarande ihåg bilden när jag flög óch försökte ta tag i kanten men lyckades inte. och flög imarken och landade på armbågen. det gjorde så ONT jag så g att något var fel på min armbåge.den stog åt fel håll riktad uppåt på nått sätt. jag opererades på länsjukhuset i halmstad. det var tänkt att opperationen skulle vara i en timme. men fick djävulj doktorn  dr paradovski. han klantade sig så efter två timmar fick han kalla in en läkaren dr appelgren som inte var i jour. de satte in ett stift som de sedan efter 3 veckor med gips tog ut under en ytterligare operation. efter det flyttade paradovski från sjukhuset :/  och efter det fick jag gå på sjukgymnastik i några år  för jag kunde inte vrida hand flatan uppåt och föra handen till axlen men sedan fick jag barn speciallisten dr hansson som sa att detta går inte att träna upp det går inte du kommer inte att kunna göra dessa  rötelserna om vi inte gör en operation när du växt färdigt. jag tänkte ba : allt denna träning jag kämpat med under dessa år var helt åt spillo. han förklarade att man kunde ta bort en bit av ledhuvidet i armbågen. så torsdagen den 11 december genomckig jag operationen. sen hade jag gips i 3 veckor. mitt ärr blev inte bättre som de hade lovat . men nu går jag hoss mimn sjukgymnast kicki. nu klarar jag att vrida på hadflatan uppåt med kanske 40 % mer än vadf jag kune innan och lika så med böjningen. skit roligt nu kan kevin inte reta mig  längre haahaha..     så ny har ni hört den historien ha det bra nu måste jag sova

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad hemskt :o Stackare!

2009-03-13 @ 13:16:46
URL: http://mikaelaedelryd.blogg.se/
Postat av: ebba

hejhej!

tänkte bara fråga hur du gjorde när du inte fick upp den rätta sidan på freedjit, ifrån direktlänken på bloggdesign? såg att du ställt samma fråga.

lite krångligt :) tack

2009-03-25 @ 11:52:12
URL: http://bebehtva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0