torsdagen den 30 juli-flying high



halloj allihopa ! nu ver det ytterligare ett tag sedan ag bloggade ! det är ju inte klokt, jag glömmer /orkar inte blogga. jaja men till hösten ska jag nog försöka helhjärtat att försöka lägga in ett litet inlägg varje dag fast då gåt ju jag i åttan så då blir det nog väldigt mycket skolarbete "/.

veckan

denna veckan har det faktiskt inte hänt så jätte mycket men en dag i veckan när det blåste som mest och var på väg ut till stugan efter att ha varit i stan så såg jag alla kite-surfare i ringennäs och då kom jag och tänka på att i höstas så hade pappa varit på mässa i göteborg tror jag och då hade han fått en två hands drake !  och jag ba sken upp som en sol för det var ju perfekt drak flygar väder. så vi satte upp draken och traskade ner på stranden där det blåste jätte mycket. det var rätt svårt i början men man lär ju sig. fast jag hade lite otur för den störtade ju ett antal gånger :P fast en gång gick det riktigt illa. ett gummiband hade låsnat och en plupp flög bort men vi hittade pluppen men gummibandet försvann så vi fick plocka ihop den och gå upp till stugan igen och lagade den. fast på eftermidddagen gick jag ut på fältet utanför stugan och  jag och pappa flög lite grtan och sedan när jag sulle packa ihop den hade ett annat gummiband och en annan plupp flygit iväg och de hittade jag ju inte i det långa gräset :(  fast eftersom jag har världens smartaste och bästa pappa så fixade han den några dagar eftråt med hjälp av en brytet fiske spö :Pså idag (torsdag) har vi varit på stranden igen och flygit den det gick jätte braw lärde mig hur man gjorde en looping :)  fast jag blev rätt blöt för det började spö-regna :P


xoxo julia


ps: glömmde att berätta att jag nästan prickade pappa med den en meter ifån mig (häll på att pinka på  mig när jag såg hans min)  hihih XD

Kommentarer
Postat av: Ellie

Hihi :)

Undrar vad du gör nästa vecka? Shooooppiiiingsugen!!! :D

2009-07-30 @ 21:00:29
URL: http://helloellie.blogg.se/
Postat av: maria - 16 år och flyttar hemifrån

sv. ah gillar den :D

2009-07-31 @ 12:04:31
URL: http://mariaelisabeths.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0